vrijdag 20 januari 2012

distributie ketting

Zoek de verschillen



geloof het of niet, maar ik heb HOUT in mijn motorblok zitten


het zijn er maar 16



Eerst klepstoters, dan de veren , ff klooien  met de ringen


veer op spanning

Spietjes erop


Klaar!

En Doorrrrrrrr

Opa legt uit hoe die oude techniek in elkaar hoort, waarschijnlijk gaat Justin dit nooit meer tegen komen

ook weer apart , een asbest koord wat er ingeklopt moet worden

Lagerschalen, zijn allemaal verschillend , goed opletten!!!!!




en de nokkenas ligt ook op zijn plaats


En monteren

nokkenas HEEL.HEEL voorzichtig  erin






en met nokkenas tandwiel erop alles top!

motorblok eindelijk terug

de pistonpen bussen (koperen busjes) waren de oorzaak van het lange wachten. uiteindelijk zijn er 18 nieuwe gedraaid en kunnen we eindelijk verder

oud en nieuw


alles schoon, gehoond en weer als nieuw

nieuwe klepgeleiders,na eerst de boel weer gehoond te hebben ,en de uitlaatklep zittingen vervangen door extra harde!



tussendoor even oliepomp reviseren


en nu we toch bezig zijn ook de carburateurs maar uit elkaar




zooitje kleine K schroefjes